OM OSS

Information

Information

Hej kära gäst! På denna informationssidan hittar du just nu information om hur vi hanterar covid-19 och vilka rutiner som vi har utökat. Samt även förhoppningsvis svar på diverse frågor som dyker upp just nu. Förutom nedan så når ni oss på mejl och telefon dygnet runt. Kontaktuppgifter finner ni lite längre ner på sidan.

Nya restriktioner från 1 Dec: Införande av Vaccinationsbevis på allmänna sammankomster och offentliga tillställningar.

– Gäller endast vid dans och show. För närvarande gäller detta vid våra julshower, julfirande och nyårsfirande.

Alla gäster som bokat biljetter uppmanas att gå in på https://covidbevis.se/ så fort som möjligt och ladda ner ett vaccinbevis. Vi kommer att kontrollera bevisen vid ankomst och när man verifierat får man ett band som man sätter på armen.

– Restriktionerna berör INTE ordinarie restaurangverksamhet eller SPA.

Ronneby Brunn vann 2020 års Stora Turistpriset för sin hantering av Corona – läs mer här

Covid-19 slog till snabbt och hårt och vi måste göra allt vi kan för att minska smittspridningen. Vi har sedan start följt alla Folkhälsomyndighetens råd för att säkerställa att man kan känna sig trygg på Ronneby Brunn. Ronneby Brunn jobbar aktivt för att minimera smittspridningen och här följer några av dom åtgärder vi har infört:

Coronavirus (Covid-19)

Med anledning av Coronaviruset (Covid-19) så vill vi med denna sidan informera om hur vi på Ronneby brunn hanterar situationen med diverse information som kan vara till nytta för er och förhoppningsvis besvara några utav era frågor.

Vi följer rekommendationer och råd från de svenska myndigheterna och vi håller oss uppdaterade på Krisinformation.se och Folkhälsomyndigheten.
Förutom tidigare nämnda sidor är också Vårdguiden 1177 och krisnumret 113 13 bra för att besvara diverse frågor och oro som dyker upp angående Covid-19.

Vi har sedan start utökat våra rutiner kring hemkomst från resor, personal, hygien, mat, rengöring och städ på alla hotellets avdelningar enligt myndigheternas restriktioner.
Våra medarbetare har också tydliga direktiv om att stanna hemma vid minsta symtom.

Gällande bokningar och villkor

Behöver du boka av din vistelse men att du exempelvis bokat via Expedia, Booking.com, Hotels.com, hotelspecials, Risskov eller några av våra andra samarbetspartners så ska man kontakta kanalen/bokningssajten direkt. Alltså man avbokar på samma ställe som man bokat/ gjort sin reservation. Iom begränsingar på badland och på SPA så ingår enbart entré tills dessa vid bokning av våra paket där entré ingår.

Vi på hotellet kan dessvärre inte hjälpa till med avbokningar om bokningen ej gjorts direkt med oss på Ronneby brunn eller via www.Ronnebybrunn.se

Oavsett om det gäller företag, konferens eller privatpersoner så hittar ni anvisningar om avbokning samt avbokningsvillkor på er bokningsbekräftelse.

Ni kan även läsa mer om våra bokningsvillkor direkt på vår hemsida www.ronnebybrunn.se/om-oss/bokningsvillkor/. Har du ett avbeställningsskydd (125:-/person) kan du avboka kostnadsfritt fram till kl 11.00 på ankomstdagen mot läkarintyg.

Badland – se https://www.ronneby.se/brunnsbadet för öppettider

Kontakt

Vi finns på mejl och telefon dygnet runt. Ni når oss på 0457 750 00, info@ronnebybrunn.se eller via vår chatt på www.ronnebybrunn.se

Bästa hälsningar från oss på Ronneby brunn hotell